Rondreis West Canada 2011

Vancouver Sightseeing

Vrijdag
Weer een schitterende dag met een 24 gr en de gehele dag zon.
Lekker in de korte broek dus. Toch weer een klokkie rond buiten de deur gestart met een ontbijt hier om de hoek. Daarna met de skytrain weer naar het centrum waar we na een bakkie koffie fietsen gingen huren. Hiermee zijn we eerstStanley parkin gegaan, een zeer groot park in de kop van Vancouver. Druk was het er wel met veel meer mensen die daar rond lopen en fietsen. In het park waren een aantal totempalen, stranden en een aantal onverharde paden dwars door.

Overal had je mooie vergezichten op Vancouver en noord Vancouver. Na een aantal uren daar gefietst te hebben een lunch in een of andere toko langs de weg naarGranville Island.
Een Klein eiland in de rivier waar oude loodsjes zijn omgetoverd in kleine marktjes, bedrijfjes en eettentjes. Al met al een drukke en gezellige boel. Hier was nog een straatartiest die bezig was met een show en onze hulp hierbij nodig had. We zijn de beroerdste niet en hebben ‘m dus inderdaad maar even geholpen.

Na het eiland hebben we voor we de fietsen hebben weggebracht nog even rond in de stad gereden. Het is een mooie en naar noord Amerikaanse maatstaven een gezellige stad. Over een groot oppervlakte gezellig met veel mensen, terrasjes, hoge gebouwen en een goede sfeer.
Wel zijn in de US ter vergelijking de mensen wel iets aardiger en vriendelijker, maar de gemiddelde Europeaan komt hier nog steeds maar tot de helft.
De dag afgesloten met een biertje op een terras. Naast ons zaten ze aan meerdere kleine glaasjes bier wat een mini proeverij was. Dat was natuurlijk echt iets voor ons en dat was idd een goede starter!

Voor nu gaan we weer lekker tukken en morgen de Camper ophalen en gaan we de natuur en rustigere gebieden in.
Gezellig dat jullie meelezen en berichten posten!

24gr, Wild: 3 Eekhoorns

Groetjes vanuit een zeer zonnig Vancouver,
Matth & Marjolein

Theo

Toch vreemd dat ik niet verbaasd sta van die foto van Marjolein met al dat bier. Veel plezier nog

Irene

Zo te horen vermaken jullie je prima. Geniet maar lekker!!

Pa

Zo ik heb de eerste verslagen gelezen, zo tezien was de drankrekening hoger dan die van de brug. Met moe gaat het beter.

Riet

Zo te zien Marjolein zit je er goed voor,volgens mij had je dorst van dat fietsen,je hebt gelijk geniet er maar van het vliegt voorbij , morgen de camper ophalen en weer nieuwe verhalen, ik kijk er naar uit heel veel plezier samen . xx mam

Eef

Jij voelt je al helemaal thuis hè zo te zien Marjolein !!!!
Wahah