Rondreis West Canada 2011

Victoria

Zondag
Zo, dat was even schrikken vanmorgen! Grijze lucht, dat zijn we niet gewent! Het was een beetje zeedamp en een mooie dag ging erachter verscholen.
Na afscheid genomen te hebben van onze trouwe bbq (we hebben nog pasta in de vriezer) zijn we richting Victoria gereden en waren daar een half uurtje later.
Het centrum aldaar bevind zich aan een binnenhaven en alles doet een beetje on-Canadees aan.

De Engelse invloeden zijn hier zeer merkbaar en ook de straten zijn zowaar wat smaller.
Het is een komen en gaan van kleine watertbusje's, kleine watervliegtuigen en whale watch bootjes in allerlei maten.

Al met al een gezellige indruk tezamen met een marktje en een soort van proeverij op een plein.
Het was een zeer aangename 29 gr wat weer niet vervelend was daar je veel in de schaduw van de gebouwen kon lopen.

Maar na een aantal uren waren we het zat en zijn we richting de ferry gereden waar we een campground wilden nemen in die buurt. Opeens zagen we een meer liggen met een strandje en mensen daarop en in het water.
Er word niet echt veel gezwommen in de meren dus dit moest wel lekker zijn.
Hup, stuur om en daar hebben we nog een paar uur gelegen en gezwommen wat een aangename aanvulling was van de dag.
Vervolgens naar de Campground waar we direct aan (binnen) zee zitten met een mooi uitzicht.
Er zwemmen wat zeehonden heen en weer en op een kilomter ofzo ligt San Juan Island wat Amerikaans grondgebied is.

Helaas was dit de echt de laatste vakantiedag en morgen pakken we om 08.00 de ferry naar Vancouver terug.
Vandaar rijden we naar de verhuur toko om de Camper in te leveren en vandaar per bus en lightrail naar het vliegveld.

Zonnig, 29 gr. Wild: 3 Zeehonden
Een zeer zonnige warme groet van Matthé & Marjolein

Thea en Jaap.

Net jullie laatste vakantiedagen bekeken en gelezen.Morgen wordt natuurlijk een rommeldag. Als je eenmaal maar weer in het vliegtuig zit kun je wel weer gaan slapen. De reis is er lang genoeg voor. We wensen jullie een goede en prettige terugreis. Nu kan ik alleen nog zeggen:Tot kyk". Pa en ma.

Riet

Leuk hoor die foto,sjullie staan er goed op,het water was goed koud denk?ik heb er een paar gepikt,maar in ieder geval ben ik blij dat jullie weer terug komen,en ik wens jullie een hele goede reis ,en ik zie jullie wel weer,ik hoor het wel xx mam