Rondreis West Canada 2011

Camper ophalen

Zaterdag
Hallo Allemaal,
Nou, het grote avontuur is begonnen!
Vandaag de camper opgehaald en de eerste kilometers in ons tijdelijke huis afgelegd.
De dag begon voorspoedig qua vervoer en planning (dus idd Matthé in zijn nopjes).
Helaas bleek echter de schoonmaak (en dus oplevering) van de camper wat uit te lopen.
Wilden ze ons op weg sturen zonder olie (waar Matthé natuurlijk niet intrapt, want die controleert alles netjes van te voren...!!) en moesten we vervolgens wachten tot dit bijgevuld was.
Daarna een tijdje vastgestaan voor een spoorwegovergang (waren een trein aan het rangeren of zo) en bij het boodschappen doen bleek ook nog eens de Wallmart verhuisd waardoor we nog geen bbq konden scoren.
Al met al dus maar het plan om vanavond de bbq aan te steken (waar het overigens wel uitstekend weer voor is) maar even uitgesteld en daarvoor in de plaats een hamburger bij de plaatselijke toko genomen.
Op de bbq na hebben we alles in huis dus morgen gaan de Canadese steaks en prok chops zeker op de grill!!!

Hoewel dit alles een beetje in teneur klinkt, heeft deze dag toch een goed einde.
Dat zal ik dan ook vertellen omdat Matthé al waarschuwt dat we anders onze lezerschare gaan verliezen... Hier komt het:
We zijn om half acht op een relaxed RV parkje aangekomen.
Hebben een lekkere douche genomen.
Zitten nu lekker aan een biertje/ wijntje buiten in de dennenlucht.
Helemaal prima. Echt camping- en vrijheidsgevoel.
Het is hier nu 10 uur en volgens mij ligt zo'n beetje de hele camping al op één oor...
Wij dus ook zo maar eens een poging doen denk ik.
Hoewel, nog een wijntje is ook niet verkeerd.
We hebben trouwens nog steeds een beetje een jetleg.
Raar hoor...
Matthé was vanmorgen om 4 uur al wakker en niet meer geslapen daarna en ik werd om half zeven wakker.
Met als gevolg dat na een kop koffie, een boekje en een uitgebreide douche.. we om negen uur naar buiten liepen voor een rondje. Op zaterdag. In de vakantie. Dat gebeurt me thuis nevers nooit niet.
Maar goed, zal wel bij trekken.
Ik schrijf dit stukje volgens plan in Hope, op het RV-park Wild Roses.
Maar op de site plaatsen zal later pas lukken aangezien we hier geen internet hebben.
Zitten nu buiten aan de picknick-tafel (of is dat één woord? En met of zonder c's?) en Matthé ligt op zijn rug op het ander bankje de sterren en de melkweg te bewonderen.
We hebben al drie satellieten en één vallende ster gezien.
Buiten ons LED-lampje en de koplampen van voorbij rijdend verkeer (dat dan weer wel. Heb je natuurlijk in een dal...) is het hier ook nog eens prachtig donker.
Nou ik heb zo maar het gevoel dat dit een voorproefje is van nog veel meer moois en anders dat gaat komen.
Praat jullie snel weer bij over onze volgende belevenissen, morgen en verder.
Nu laatste wijntje voor vandaag (ECHT WAAR ?) en dan met een beetje wilskracht voor elven in bed.

24 Gr, Wild 0

Groetjes en een zwaai in het donker van Matthé & Marjolein

Riet

Wat hebben jullie toch leuke verhalen,maar mat heeft altijd moeite met slapen als er veranderingen zijn ,extra uur enzo,het zal zijn biologische klok wel zijn ,stoere foto Marjolein zo achter het stuur. xx mam