Rondreis West Canada 2011

Hope, Manning pp Ososyoos en een beer

Zondag
Het zit wel mee zeg, na mooie dagen eerder eindigde we vandaag in Osoyoos aan een meer (uiteraard zwemmen) met een heerlijke 30 gr! Zelfs nu 21.00 zit ik nog in korte broek en zonder shirt! achter een koud biertje dit verhaal te tikken.

We waren op tijd weer wakker en het was in de ochtend best wel fris. Na een eenvoudig ontbijtje in de camper de aanvang genomen richting Ososyoos waarbij we door manning provincial park zouden rijden. Daar waren we van plan 2 korte of 1 langere hike te doen. Omdat we een beetje krap in de peut zaten en we niet stil wilden komen te staan hebben we de berg-op laten zitten en kozen we voor een hike langs de doorgaande weg langs een kreek.
Marjolein, held als ze is begon bij aanvang van de tocht te zingen omdat ze zeer zeker geen beer wilde verassen. Deze zijn overigens niet agressief naar de mens te noemen, tenzij ze verrast worden of je tussen de beer en zijn jong komt. Na 100 meter op onze eerste hike trekt ze me aan m´n schouder en wijst: ja hoor! Een echte beer!! Op zo´n 40 meter! Loopt wat door de struiken te struinen. Meteen maar ff wat foto´s gemaakt en de hike verder gestaakt. Tegenkomen is één, maar uitdagen lijkt ons wat minder. Op dat moment liepen we nog wel in lange broek en een fleece aan.
We hebben nog een kort stukje gelopen aan de andere kant van de weg en hebben onze tocht vervolgt. De weg is hier een stuk rustiger dan tussen Vancouver (area) en Chilliwack. Onderweg aardig wat vakantie verkeer en ook groepjes kleine harley´s die voorbij komen knetteren.

Hoe meer we naar het oosten reden hoe warmer het werd tot we uiteindelijk hier in Osoyoos aankwamen. Erg droog in de omgeving met gele weides op de hellingen maar wel bomen er tussendoor. De camping ligt direct aan het meer waar het prima badderen is.

Zo´n camper begint toch best wel te bevallen met je spullen, toilet en zelfs een prima douche tot je beschikking. Vandaag hebben we een bbq gevonden en uiteraard direct gebruikt met een perfecte steak, karbonade, salade en stokbrood. Beetje jammer dat ze hier geen knoflook saus kennen.

Osoyoos is een leuk dorp. Op de kaart net zo groot als Hope, maar in werkelijkheid een stuk groter, gezelliger en meer mogelijkheden.

Maandag komen we langs Kelowna wat nog groter moet zijn. Daar kijken we even voor een toko met wifi (Starbucks,McDonalds,Safeway) waar we foto's en verhalen kunnen uploaden. Er zullen er dus meerdere tegelijk verschijnen. Als het niet te warm is wil ik daar ff langs de lokale Harley boer kijken voor een jack daar de prijzen hier iets beter liggen.

30 Gr, Wild: 1 Beer, 3 Eekhoorns

Groetjes vanuit een broeierig Osoyoos,
Matthé & Marjolein

eef

"Beetje jammer dat ze hier geen knoflooksaus kennen", zou ik blij om zijn in jouw geval, scheelt een hoop luchtverontreiniging in z on benauwde camper als je begrijpt wat ik bedoel ....

Matthe

Dat lijkt daar geen invloed op te hebben