Rondreis West Canada 2011

Osooyos--->Burton

Maandag
Slapen doen we prima in die ‘hangover' boven de motorkap, en zo ook nu.
Waar wij nog liggen te snoozen is de gemm buur al bezig met het ontbijt. Ze houden hier van het hele kampeer gebeuren met het rommelen en koken en eten in de natuur. Ze hoeven verder dan niet eens van de camping af.Wij daarentegen gingen na een ontbijtje weer verder met onze trip. Temp was nog steeds prima en het is ongeveer 130 km naar Kelowna. Ik begon met rijden daar Marjolein wat duizelig was na een aanvaring met het dak van de cabine waarbij de cabine won.

Het was een mooie tocht door vrij droog landschap. Ik dacht dat Canada groen was maar niet in dit gebied. Hier was het dor en droog zoals vele kilometers zuidelijker ook het geval was vorig jaar in deSpokane valley. Bij kelowna even voor een jas gekeken bij de harley boer daar we daar toch langs reden maar niet echt geslaagd, volgende keer beter.
Op aanraden van iemand van een forum zijn we ipv omhoog richting Revelstoke gereden, rechtsaf gegaan over een kleinere weg via Needles. Een stop in Kelowna wat het plan was hebben we geskipped daar het als een grotere stad aandeed en het ons niet aantrekkelijk leek.
Hoe meer we naar het oosten kwamen hoe groener het aan het worden was met uiteindelijk een zeer mooie route tussen gevarieerde bossen met veel soorten naaldbomen maar ook loofbomen ertussen. Wel was deze weg langer dan de andere maar met een stop was dat prima te doen. Zeker nu we hebben doorgereden en nu staan in het gehuchtBurton. De weg kwam uiteindelijk uit in het water. Gelukkig was er wel een pont die ons naar de overkant bracht en die was net aan het lossen dus we konden meteen mee.

Met het pondje hebben we het Lower Arrow lake overbrugt wat toch wel een afstand van 1KM was.
Het was rond 15.00 begonnen met lichte regen wat richting de pont wat serieuzere regen werd.
Met de wind rond het meer en de wolken gaf het geheel een wat troosteloze aanblik. Aan de overkant gauw verder gereden richting het noorden en ter hoogte van het gehucht waar we een bordje camping zagen was de regen ook over! Wij naar links en daar was een kleine provincial uitziende camping aan het meer met mooie plaatsen onder de bomen.

Het verschil tussen provincial/national en commerciële campings is dat je moet betalen in een zakje en in een box doen, geen hook-up's hebt (water,prik,afvoer). Tevens zijn de commerciële meest recht toe recht aan met vierkante plaatsen naast elkaar. Hier is het meer kris kras onder bomen etc. We kozen voor een mooie plek aan het meer. Wind was wat gaan liggen en we hebben meteen de BBQ opgestookt met als resultaat de perfecte steak. Ik word er steeds beter in. ff gedoucht en daarna iets dat ze hier als een recht beschouwen: Fire pit! Niets leukers dan in het stikdonker een biertje te drinken bij je eigen kampvuur naast de camper in het bos.
Alhoewel er iemand naast mij iets minder gerust zat, want je weet maar nooit wat je zou kunnen besluipen zonder dat je dat doorhebt...
Helaas moetyen we deze mooie plaats verlaten en gaan we richting Revelstoke/Galcier National Park. Daar willen we eerst de campground vastleggen en dan een mooie hike uitzoeken.

Bewolkt en regen

26 teruglopend naar 21
Wild: 8 Deer of Elk, paar Eekhoorns en een grote marmot?