Rondreis West Canada 2011

Revelstoke en Glacier NP

Dinsdag
We werden wakker met een zonnetje in een mooie omgeving.

Even lekker buiten ontbeten en water ingenomen en daarna langs de zeer mooie weg richting het noorden.
Onderweg nog een keer met de pont (nu zo'n 3KM) en kwamen we rond 13.00 aan in Revelstoke.
Daar even een burgertje gehapt bij de Canadese concurrent van McDonaldsA&W.
Buiten zittend was het zonnetje best aan het prikken en we wilden van hier de berg op om wat view points te doen en een korte wandeling.
Vanwege wegwerkzaamheden die precies op de afslag waren konden we helaas niet omhoog.
Dus maar doorgereden richting Glacier NP. Onderweg nog een boardwalk gedaan (Boardwalk is een verhoogd pad van planken tussen natuur door waar je op moet blijven) die je hier en daar hebt. Deze was tussen mega red cedars en die staken idd een eind de lucht in.
Na de wandeling waren we van plan eerst ff een camping te bemachtigen.
Hier in de parken geld een first in, first served regel. Dat wil zeggen als je te laat bent en het zit vol ben je het bokkie en kun je op zoek naar een andere of volgende dorp.
Wij decampingop en een mooi plekkie uitgezocht en geïnstalleerd. Later bleek onze haast ongegrond en ongeveer de helft was maar bezet. Dat bied perspectief voor de volgende parken, kunnen we rustig aan doen.
Weer self-check-in met een zakje in een box. Als je hier fikkie wilde stoken moest je er een permit bij nemen voor $8. Uiteraard gedaan en meteen de fik erin. Er lag een flinke berg hout waar je dan uit kon putten.
Naderhand zelfs noodzakelijk als je buiten wilde zitten want het koelde best af.
Lekker weer bbq aan en een biertje erbij en echt vakantie hebben.

Spare-ribs dit keer. Ze waren wel lekker maar volgende keer niet meer zelf maken. De restaurants zijn hier gewoon beter in.

25--18 GR Wild: Muis, paar Eekhoorns

Matthé & Marjolein

jaimee

lekker zeg jullie vakantie!=D ik druk aan het werk, en jullie lekker rond karren (A)

Veel plezier nog!=D

en mathé > wel n beetje lief zijn voor me lieve tante hé;)

groetjes

Riet

Wat weer een spannend verhaal het is alsof je meekijkt,jullie zien veel moois,ik ben benieuwd hoe of je dat raften vond,lekker kledder nat,maar dat lezen we de volgende keer wel weer slaap lekker en laat je niet storen ,sorry xxmam

pa

jullie zijn in Burton geweest, maar ik heb een burton gekocht. Wit nee roomwit. moe is er niet uit te slaan.Het is een pracht auto. Als jully tuis komen zullen jully hem wel zien knuffel pa en ma.

Pa en ma.

Wat zien jullie verschrikkelijk veel moois. Gaat het met jou goed Marjolein. De berichten zijn lekker duidelijk. Jullie kunnen het niet mooier vinden, denk ik. We geniet er goed van, want het is zo weer voorbij. Kus pa en ma.

Matthe

Gefeliciteerd met de aankoop, en is alles goed gekomen met Ma?

Riet

jullie zien toch mooie natuur hoor prachtig,wateen geweldig mooi land,ik begrijp dat jullie het naar je zin hebben,je gaat niet emigreren hè we willen jullie wel terug,hier is alles goed,veel witte tenten in het dorp
zelfs bij nij op het plein,voor de oudjes,ik ga maandag morgen met Ina naar Berlijn we vertrekken om 6.30 en Berend brengt ons naar het station,geniet er lekker van en ik hoop dat je nog veel mooie natuur ziet XX mam