Rondreis West Canada 2011

Balu Pass Trail Glacier NP

Woensdag
Hallo Thuisblijvers en andere lezers!

Hier weer eens een berichtje van ons. Vandaag... vroeg op! Zoals blijkbaar ons ritme is: elf uur naar bed en half acht op.. Thuis lukt het me niet maar hier wel.
Uitgebreid ontbijtje met eitjes en koffie en met een gevuld buikje op weg naarGlacier Park.

Gisteren al een trail uitgezocht van een uur of 5 (volgens de beschrijving dan). Daar aangekomen even het Visitors centre in voor de laatste informatie. Yeah, prachtig trail met zeker veelbeer activiteit, meldt de ranger enthousiast. Gloek..uhhhh.. beren zei u?
Oh but no problem, weet je beren en wat je moet doen? Uh ja de theorie heb ik wel al eens gelezen. Nou ik zal een lang verhaal kort proberen te maken ( ik weet het niet mijn sterkste kant LOL!) Wij videootje gekeken met uitleg over een aanval vanuit verdediging of vanuit moordlust??? (Interessant mocht je ooit bioloog willen worden...) Nog even gecheckt of ze toch echt geen berenspray verkopen (hebben we dus nog steeds niet, wel een berenbel om ze wakker te maken ) en toen toch maar de bergen in. Eerste stuk op gelopen met vijf Franse jonkies, voor onze veiligheid. Maar na anderhalf uur waren we het sprinten toch wel zat en wilden we wat meer om ons heen kijken. Toen verder met ons twee en ach... Geen beer gezien!! Wel wat sporen en tegenliggers die ons waarschuwden dat een kilometer verderop een beer te zien was.
Maar wat wel? Nou echt prachtige natuur. Hele mooie vergezichten.

Een mooi afwisselend landschap met bloeiende bloemen en beekjes, rotsen en veel groen. Je kunt hier ook gewoon geen lelijke foto maken! Erg genoten ondanks de alertheid waarmee je toch loopt in bear country.
Ook nog grappig: Komen we tijdens de wandeling een stel tegen dat ons tegemoet loopt. En in de bergen praat je elkaar in het voorbij gaan snel bij over aantallen beren en marmotten (wij vandaag 15 gezien). Hoor ik dat ze Nederlands zijn. Kijkt ze mij nog eens aan en zegt dat ik een bekend gezicht heb... Blijkt ze een oud-leerling van met te zijn uit Houten (Maaike (van?) Kippersluis bij Jess in de klas). Hoe klein kan de wereld dan in ene weer zijn?
Overigens hebben we nog niet eens het einde van de trail gehaald. We zijn van half tien tot over drie aan het trippelen geweest. De lunch op ons hoogste punt was denk ik nog zeker een uur lopen voor het einde van de trail (en dan moet je dus ook weer terug..). Maar ik vond het echt wel genoeg (voor de kenners idd.. Matt wilde eigenlijk nog wel even verder).

Op de parkeerplaats even lekker gedoucht en fris onderweg naarGoldenwaar we nu op een gemeente camping staan. Gegeten bij eengrilldie op een forum goed aangeschreven stond en het was ook echt erg lekker. Bleek de eigenaar een Nederlander te zijn en daar gezellig even mee gekletst. De camping hier zit trouwens strak tegen een spoor aan waar van de hele zware goederentreinen langs dreunen. Ik ben benieuwd of het weer half acht wordt! HAHAHA!!! Ik hoor nu in de verte al de toeter van de volgende trein aankomen.
Morgen staat raften op het programma. Als het goed is een versie die niet al te heftig maar toch leuk is. Vanaf veertien jaar mag je mee, dus dat moet ik ook aan kunnen. De verhalen hier over kun je morgen lezen. Na het raften willen we verder rijden naar Yoho NP.

24 gr wild: 15 marmotten, paar eekhoorns

Groetjes en een zwaai van Matthé & Marjolein

Reacties

Reacties

Meneer Hennen

Veel plezier bij het raften

Matthe

Dank u.
ik heb zo'n vermoeden dat dat helemaal goed gaat komen.

Irene

Hoi mat en marjolein, leuk verhaal weer. Wat zal je bang zijn geweest marjolein. Gewoon achter mat staan gebeurt er niks. ( grote kluif ) ;-) Wij zijn ons zo zoetjes aan aan het voorbereiden voor de kermis. Hebben er weer zin in. Heel veel Plezier nog en groetjes van ons allemaal.

Sharon

Hi Mat en Lein,

echt heel leuk om jullie belevenissen te lezen!! Morgen veel plastic zakken mee om alles in te doen (ook schone droge kleren!)
Heel veel plezier nog en we lezen mee!!!

Peter

Hey Marjolein, je hoeft helemaal niet van beren bang te zijn zolang je iemand bij je hebt die niet zo snel als jezelf kan rennen. Tot snel ziens (als je de beren en het raften overleeft).

eef

Spannend raften ! Ben benieuwd !!

Nanda

Hi Lein en Matt!

Ik heb jullie verhalen en foto's eerst ff helemaal gelezen/bekeken! Weer mooi allemaal hoor. Hoe bevalt jullie het camperen? En nu raften! Is helemaal niet eng, gewoon supergaaf om te doen. Als je kan gaan wildwaterzwemmen moet je het niet laten, is eng maar wel vet! Ik ga het volgen. Liefs en nog een heel mooie reis verder. XX

Ruud

Hoi Mat en Marjolein wat ziet het er allemaal weer prachtig
het is super om te zien dat jullie het zo leuk hebben ,of lachen jullie alleen voor de foto. Nou we keep in touch

Matthe

Camperen bevalt op deze manier prima al is het wel wat krap en behelpen. Wel makkelijk om alles bij je te hebben en de campgrounds zijn erg mooi gelegen.

Nee, we lachen niet alleen voor de foto, erg mooi en leuk allemaal hier, een aanrader. Volgende keer mee?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!