Rondreis West Canada 2011

Raften in Golden

Donderdag
Hallo Allemaal,

Hierbij onze belevenissen vanuit een camping midden in Yoho National Park. Vanaf Golden zijn we via een schitterende weg naar de Takakkaw watervallen van meer dan honderd meter gereden boven op een berg. Daarna terug naar de voet van de berg naar een kleine camping in een dal met prachtige hoge rotsige bergen aan weerskanten, met maar dertig plaatsen en minimale voorzieningen. Wat is zo'n camper dan toch ideaal zeg!! We zijn helemaal zelfredzaam en echt van alle gemakken voorzien. Na aankomst netjes geld in een envelopje bij de ingang gedaan een douche genomen en bbq aan. Vanavond stonden er uitsluitend hamburgers op het menu (uiteraard wel met een verse salade en stokbrood).

Hoe is onze dag geweest? Nou eerlijk gezegd: PRIMA!! Vanmorgen lekker rustig aan gedaan met ontbijten, boodschappen doen (berenspray is ook eindelijk in de pocket) en daarna op ons gemak naar het boetje waar vandaan we zouden gaan raften. We zijn hier van ongeveer twaalf tot vier mee bezig geweest. Waarvan we effectief misschien twee uur in het water gelegen hebben. Ik had er bij Matthé op aangedrongen om een beetje rustige vaart uit te zoeken, maar... Volgende keer kunnen we wel voor een pittiger uitvoering gaan.
Nu vonden we het allebei leuk, maar nog wel wat tammetjes. Wij zaten helaas in de boot met drie mensen die niet, of niet goed genoeg konden zwemmen en die erg bang waren. Waardoor onze gids voor relatief rustig vaarwater moest kiezen in de versnellingen die er waren. Daar tussendoor waren naar onze smaak nog best flinke stukken waar we gewoon doorheen dobberden. Maar ondanks dat toch een leuke tocht gehad met een paar leuke wilde stukken erin.

Smaakte eigenlijk wel naar meer, dus gaat vast nog een keer gebeuren. Matthé had zelfs zo de smaak te pakken dat hij vanaf de boot aan een touw ging zwaaien en daarna in het vier graden koude water plonsde om vervolgens naar de raft terug te komen. DE HELD!!
Morgen in ieder geval een wandeling door Yoho NP al weten we nog niet precies welke en door naar Banff. Hoe dat allemaal verloopt krijgen jullie weer snel te horen!!!

24 gr

Groetjes van Matthé & Marjolein

Meneer Hennen

Raften is leuk... jammer van die saaien je moet knallen met raften

Riet

Ik weet alleen niet wanneer m,n postbus overloopt,als ik weg ben XX mam

Theo

Hierbij even een reactie vanuit een regenachtig Houten. Zeg maar gerust dat het water weer met bakken tegelijk naar beneden komt. Volgens mij hebben jullie in ieder geval beter weer en ziet het er allemaal fantastich mooi uit. Prachtige verhalen trouwens. Marjolein, Maaike van Kippersluis heeft niet bij Jess in de klas gezeten.
Geniet ze nog en voor mij nog maar 11 dagen tot vertrek.

Eef

Ziet er spectaculair uit !!

Eef

Enneh we zullen er een paar op jullie drinken woensdag hoor !