Rondreis West Canada 2011

Emerald lake, Banff NP

Vrijdag
Bij een wolkeloze hemel werden we vroeg wakker in Yoho NP. We hadden gister helaas geen firepit en zijn lekker in de camper gebleven. We zijn naar emerald lake gereden op zo'n 15 km afstand en hebben daar de wandeling rond het meer gedaan. Weer een erg mooi loopje waar we iets minder dan 2 uur voor kwijt waren. Het water was zoals alle meren hier afkomstig uit de bergen en dus erg koud. Veel leven is er dan ook niet in zo'n meer behalve wat meervallen en garnalen.


De kleur was echter heel apart en (waarschijnlijk emerald) heeft deze kleur door de combinatie van water en gesteente. Mooie plaatjes leverde het wel met name omdat het ook nog eens windstil en een vlak water betrof. Erg mooi weer allemaal.


De ene kant was zonnig en bos en de andere kant schaduw en mossig onder het bos wat het geheel weer een ander aanzicht geeft.

Na Emerald lake zijn we weer verder gegaan richting Banff met een koffie stop in Lake Louise waar we later zullen terug keren.
Toen we daar eerst een andere kant opreden om te kunnen keren zagen we een aantal wagens langs de kant staan en meestal betekend dit: wild.
Zo ook nu, ik zag nog nét een beer tussen de bomen weg lopen en was te laat met het foto toestel.
Helaas, volgende keer weer beter.
Marjolein was na de wandeling en inspanningen van de eerdere hike en raft wat aan de slappe kant en zijn we verder gegaan om een campground te zoeken in Banff.
Die we op het oog hadden bleek helaas vol, en op een andere meer richting Banff bleek wel voldoende plaats. Uiteraard weer een firepit permit genomen en camper geïnstalleerd.
Ook hier ligt weer een berg hout waar je uit kunt putten voor je kampvuur.


De plaats bleek aan de schuine kant, maar wat blokken hout onder de wielen aan 1 kant bied uitkomst. Na verkennen etc. op naar het dorp om drank in te slaan en de rangers te polsen voor de goede hike's. Mijn oren gingen omhoog staan bij die waarbij je verplicht met 4 moet zijn en berenspray bij je moet hebben hadden mijn interesse. Helaas ga ik marjolein daar niet mee naartoe krijgen.
Dus hebben we er 2 op het oog en morgen word duidelijk welke dit gaan worden. Het dorp had zowaar een gezellig karakter en we hadden moeite een parkeerplek te zoeken. Dat zijn we niet gewent in Noord Amerika!
Een gezellige centrumkern met alles bij elkaar kennen ze daar nl niet en dat was hier wel het geval en deed een beetje Valkenburgs aan.
Morgen maar es wat rondlopen en een happie eten denk.
2 Sept hebben we in Jasper NP afgesproken met een oude schoolvriend van Marjolein die 19 jr gelee naar Grande prairie is verhuisd hier in Canada. Die komt met z'n kinderen een nachtje op bezoek en daar gaan we wat mee rondlopen.
Nu zit ik weer met laptop op schoot verhaaltje te tikken bij een knapperend kampvuurtje en uiteraard een koud biertje. We zijn verslaafd aan de parken campings, unserviced en mooi gelegen en niet zo dicht op elkaar.
Lampen branden er niet en als je s 'nachts naar de pot moet, moet je een zaklamp mee anders zie je niets. Dat hebben wij weer niet met een douche en toilet in de camper. Wel moeten we om de dag even lozen op een dumpplaats (genoeg aanwezig overal) en water innemen wat bij deze camping dan weer bij inzit.

Erg leuk jullie reacties te lezen, gezellig!

25gr Wild 1 Beer, kudde bokken, 1 squirrel en eekhoorns


Groetjes vanuit de erg mooie Rocky Mountains; Matthé & Marjolein

Reacties

Reacties

Hans en Rina van Dijk

Hoi Marjolein en Matthe, het is nu zondagmorgen en een beetje regenachtig. Zo'n dag dat je denkt " wat zal ik eens gaan doen". Bedacht me ineens dat Marjolein mij de link had doorgestuurd voor jullie reisverhalen. Omdat ik pas nu "inschakel" kon ik lekker van een langere tijd lezen. Wat schrijven jullie leuk. Regelmatig zitten gniffelen bij het lezen van jullie belevenissen. Mooie reis ook. En nu dan in de Rocky Mountains, prachtig hoor. Ook het rondreizen met de camper klinkt erg goed. Vanaf nu reis ik met jullie mee, ik heb me aangemeld voor de mail. Fijne reis verder en tot mails. Groetjes, Hans en Rina.
En Marjolein ....... ik had wel al een druppel op m'n stuur, nog niet op de mat, maar ik ga m'n best doen :-)

pa

Geen kiekjes met bier,dat is eens weer iets anders.Nu je beren spray hebt gekocht ,zal er wel geen beer meer gezien worden. Luik verhaal. Tot ziens pa +++

Eef

Mooie ruime camper, daar redden jullie het wel mee, alhoewel je al met je hoofd tegen het dak aan had gezeten toch ?
Veel plezier !!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!