Rondreis West Canada 2011

Banff Gondola, C trail & Town

Zaterdag
Weer bij een lekker knapperend vuurtje een verhaaltje tikken, ik heb beroerdere avonden gehad.
Vandaag was best een drukke dag.
Omdat de verwachting was dat het druk zou zijn hier ivm weekend en dagjes mensen stonden we om 8.35 bij de gondola die om 8.30 open gaat. Mooie timing dus. Vandaar gingen we omhoog de berg op vanwaar je een wijds uitzicht hebt op de omgeving. Erg mooi gezicht en vergezichten.

Even rondgelopen op de boardwalk en daarna weer naar benee waar het ondertussen puur drukker was met rijen voor de lift. Goede zet geweest dus.

Daar even bij de Starbucks een bak koffie , mail checken en de site updaten, want we hebben hier niet zoveel onbeveiligde wifi's.Daarna wilden we een hikje doen beneden langs een paar meren maar daar was een wegafsluiting.
Toen maar iets naar het zuiden een hike gedaan van 4.2 (totaal 8.4) Km een berg op met een stijging van 450 mtr.

Een mooie afstand voor vandaag. In anderhalf uur waren we boven met een af en toe zingende marjolein want die wilde geen beren verassen. Daar even gezeten en van het uitzicht genieten en vervolgens weer naar benee.
Omdat het dorp gezellig leek wilden we daar gaan eten en hebben eerst nog wat rond lopen neuzen in de uiteraard aanwezige winkels. Veel kampeerders met campers, caravans en kano's op hun wagen. Buiten dat is het ook een echt wintersport dorp. Ondans de drukte een erg rustig rijdend verkeer wat zeer relaxed is.

Bij toeval kwamen we langs een mexicaan waar we lekker Sol konden drinken en heerlijk hebben gegeten.

Op weg naar de camping nog een paar uitzichtpunten tegen de schemer op hoop van wat wild, maar tevergeefs.
Wel weer een heerlijke dag gehad bij zo'n 26 gr en half bewolkt. Prima vakantie weer dus.

Een ieder die te kermis gaat: Veel plezier!!!

26Gr, Wild paar bokken, Eekhoorns en Squirrel's

Groetjes vanuit de erg mooie Rocky Mountains; Matthé & Marjolein

Riet

Ik kan de komende dagen niet reageren,jammer hè
maar wens jullie nog prachtige dagen veel beren en mooie uitzichten
xx mam

Irene

Dag 1 van de feest week was super gezellig. Mogen er nog vele volgen. Maar jullie missen het niet begrijp ik. Zo te lezen hebben jullie het erg leuk, klinkt wel zo. Mooi weer en en prachtig land gezien de foto's. Have fun. X

Peter

Hey Marjolein en Matthé,

Leuk te zien dat jullie het naar de zin hebben hier in het mooie Canada.
Ik kijk er naar uit om jullie overmorgen te zien.