Rondreis West Canada 2011

Banff, Lake Louise

Zondag
Vandaag kwamen we maar moeilijk op gang. Misschien onbewust zondag? We hebben nl niet echt veel benul van tijd of dagen hier en maar goed dus dat we een plan hebben.
Echter lopen we wel iets voor, maar we gaan daardoor een dag langer nemen om de Icefields Parkway te doen, een 230KM lange scenic weg door de rocky's met veel viewing points. Kunnen we lekker rustig aan doen en wat trails pakken onderweg
We zijn begonnen met een een ontbijt om 9 uur en daarna ff dorp in om boodschappen te doen.
Drank halen (verkopen ze niet in de supermarkt maar aparte drank winkel) en een bak koffie bij starbucks om de site te updaten (Wifi) en volgende campings te boeken daar het toch drukker is dan verwacht.
De site staat dit om een of andere reden niet toe..
Rond de middag de Bow Valley parkway op gegaan. Ook een scenic route met verschillende lookouts en hike startpunten.
Na een paar bekeken te hebben hebben we de wandeling aangevangen naar Johnston Canyon lower fall.

Erg druk was het hier en we liepen nog net geen file ernaartoen. Mooi was het wel met een boardwalk die halverwege (in hoogte) door de canyon liep op weg naar de watervallen. Wij kozen voor de korte wandeling naar de lagere. Wel weer een mooie wandeling en met een 45 min waren we weer terug bij de camper.
Daarna richting lake louise waar we eerder langs zijn gereden van Yoho naar banff. Gezien de drukte eerst naar de campground een plaats regelen voor 2 dagen. We wilden weer een unserviced daar die plaatsen toch mooier zijn.
We hadden er 3 voor ons en 7 achter ons bij de drive-thru receptie. Wel een mooie plaats tussen de tenten die afgezet is met een electrisch hek daar er hier wat meer beren rondstruinen dan elders in het park. Dit met name voor de tenten.
Direct na de receptie draaiden we een U om weer verder te gaan richting lake Moraine waarbij die die achter ons stonden niet echt blij meer keken. Waarschijnlijk dachten ze dat we VOL te horen hadden gekregen.
Hier liggen de plekken niet zoals wij denken tegen het meer aan of iets dergelijks,
Lake Louise licht een paar KM van de winkels en Visitors centre af en ook de campings.
In Banff moesten we 10 min rijden om in de town te komen.
Nu gingen we 20 min richting lake Moraine langs een zeer mooie weg naar een zeer mooi meer met een turquoise achtige kleur.

De meren zien eruit om direct in te springen maar dat laat je wel uit je hooft vanwege de temp!
Dit meer word zelfs direct gevoed door sneeuw wat hoger nog ligt. Mooi is het wel en de uitzichten zijn schitterend.
Het was tevens weer heerlijk weer met een wolkeloze hemel. We treffen het wel tot nu toe.
Wel heb je overal de muggen die aan de agressieve kant zijn, maar gelukkig hebben we deet spray en dat helpt prima. Ook zitten we overal in het dal en daar lopen ook de spoorrails en zien en horen we de ellenlange treinen gaan met 2 loc's voorop en 1 achterop met het kenmerkende getoeter. Het heeft wel iets.
Morgen staat een hike rond Lake louise en naar Lake Agnes op het programma. Naar lake Agnes heeft een stijging van pakweg 600 mtr en het beloofd dus een actieve dag te worden!

26 Gr, Wild: Eekhoorns

Groetjes vanuit de erg zonnige Rocky Mountains; Matthé & Marjolein