Rondreis West Canada 2011

Wells Gray

Zaterdag
Gister 21.00 in pikkedonker na een onafgebroken rit van 4 uur aangekomen op Wells Gray PP campground Pyramid Lake. Weer een primitieve campground maar wel weer zeer mooigelegen.

Het is weer eens wat anders op een onverlichte camping je weg vinden met de lampen van de wagen en je zaklamp. Ook hier weer nummer, naam en geld in een zakje en in de bus doen is je check-in.

Onafgebroken is hier ook echt zonder stoppen en met maar 1 afslag op de 320 KM.
Een strak blauwe hemel beloofd een mooie dag en dat is het ook geworden. Terwijl Marjolein aan het rommelen is maak ik een rondje over de camping en maak een praatje met een Amerikaan die het ook al aan de rustige kant vond. We mogen echt niet klagen over het weer met 2 mindere dagen en de rest prima. Dat het koud zou zijn in de buurt van Icefields wisten we tevoren.

Eerst hebben we richting het meer gereden waar wat boot-te-water-laat plaatsen waren. De hike was wat te ver en verder was er niet zoveel te zien. Wel reden we 30 KM over een onverharde weg heen en terug.
Wel hier en daar wat uitzicht punten en picknick plaatsen bezocht met een lekkere tosti op een mooie uitzichtplaats.

Verder nog met de camper een steile bergweg op naar een hoog punt waar je km's ver kon zien.
De natuur is hier wat anders en er zijn minder naald, maar meer loofbomen in de bossen

We staan nu in Clearwater op een campground bij Dutch Lake met lakeview. We hebben een camping met wifi alleen wil dat nog niet echt werken. Zo kunnen we mail en stite etc weer eens een keer regelen zonder dit gehaast te doen. Tijdens de was of een bak koffie bij starbucks is toch wat krap in de tijd.

Fijne kijker dieSteiner. zelf scherpstellend

Morgen wacht een tocht van 430 KM naar Whistler, het bekendste wintersport gebied in Canada.
Daar willen we de peak 2 peak experience doen en ik heb er nu al zin in!
Verder nog wat hike's lopen hier en daar en weer veel mooie natuur en uitzichen zien.

5 oplopend tot 23 GR Wild: eekhoorns

Een zonnige groet van Matthé & Marjol

Theo

Bedankt voor de felicitaties, jammer dat je er niet bij kon zijn. Als ik zo lees wat voor wandelingen jullie maken, dan had je die beklimming van de Dom ook wel gered.
Ik zie jullie in ieder geval 29 september.

Riet

Nou net terug uit dat (verre Duitsland) wat is ver, al jullie mooie verhalen gelezen tot m,n ogen dicht vielen, met beren en al wat wil je nog meer prachtige foto,s je ziet het zo voor je,neem het er maar lekker van want als jullie terug komen komt het najaar eraan, maar wij smullen van verhaal en foto,s xx mam

ma-pa

Wat een pracht reis hebben jullie. Van lekker 3warm naar lekker koud. Jullie komen wel aan je trekken met die beren zeg. Je blijft toch wel in de auto he? Wat leuk, dat je die oude schoolvriend weer hebt ontmoet. Geniet nog maar lekker want het eind is in zicht. Knuffel pa en ma.

Hans en Rina

Dag Marjolein en Matthe, nog een fijne vakantie verder. Jullie gaan nog veel moois zien, Victoria-eiland heeft ook nog heel wat moois te bieden. Wij gaan dinsdag voor 10 dagen naar Portugal. We lezen de verhalen graag als we weer thuis zijn. Groetjes, Hanns en Rina

Matthe

leuk dat jullie allemaal meelezen, Leuk gehad in Berlijn?
En veel pl,ezier in Portugal, nog even lekker nazomeren

pa.

Ik had jullie nog wel wat langer vakantie gegund, maar ik ga jullie wel missen. vergeet je fototoestel niet.ha, ha,ha. Goede reis en tot gouw.Groeten van ons.
Pa en ma