Rondreis West Canada 2011

Clearwater --> Whistler

Zondag
Opgestaan met tosti's en een blauwe hemel. Temperatuur was hier beter en nu ook gaat het weer een mooie dag worden en later op de dag tikken we zelfs 29 GR aan!
Eerst tanken, propane tanken en 2 liter olie bijgevuld voor de zekerheid daar de lapzwanzen van cruise canada de wagen met minimaal niveau hadden meegegeven.

We hadden een mooie campground aan een meer alhoewel de plekken met een private campground wel dichter naar elkaar toe liggen. Dutch Lake maar merendeel Duitsers aldaar.

Camping zou wifi hebben maar dat werkte niet al te best in de camper. Buiten aan een Picknick tafel tegen de receptie met een paar biertjes mee werkte daarentegen beter en kon ik wat mail lezen en site updaten.Bij snel internet is dit rap te doen omdat we verhaaltje meest avonds tikken en een paar foto's alvast verkleinen.

9.30 on the road onderweg naar Whistler, thuishaven van de 2010 winterspelen.
We hebben een erg divers landschap aan ons voorbij zien trekken met uiteraard de rivieren en kreken, grote en kleine meren.

Bergen en erg veel bos wat we al gewent waren. Later gingen de bergen over in heuvelachtiger landschappen en de ranches kwamen tevoorschijn. We hadden gekozen voor een wat langere weg dan de hoofdweg maar een deel binnendoor via Bridge lake, green lake, 70 mile house en Clinton. Dit was een erg mooie route alhoewel de weg hier en daar niet best en hobbelig was. Na Clinton werd het zelfs erg droog met gele droge heuvels die wel weer bomen hadden. Dat ging zo ongeveer door voor pakweg 100 km wat het een groot droog stuk maakt.

Weer en temperatuur waren voor ons prima zo niet uitstekend. Jammer dat zo'n mooie dag een reisdag is maar als dat het is waar we over moeten klagen hebben we uiteindelijk niets te klagen.

Een Beeeeeeeeeer hoor ik spotter Marjolein opeens roepen en ik heb een seconde om te kijken terwijl ik rij en ja hoor: een beer op best een steile helling in het droge landschap. Daar waar je er direct niet een verwacht. Na keren om een plaatje te schieten was het beest alweer verdwenen. Hij liep op een tegenoverliggende helling en de hoek om was voor ons uit het zicht. Jammer maar we kunnen de berenteller weer opkrikken.

Rond 16.00 kwamen we bij Whistler aan en waren een beetje verrast door de grootte en drukte. We hadden wat drukte verwacht maar dit was erg druk. Zandvoort op een stranddag maar dan zonder file want de wegen en parkeerplaatsen zijn breed en groot genoeg. We hadden wel wat drukte verwacht want het is hier Labour Day weekend én ook nog eens mooi weer. Vancouver is tenslotte maar 120 km van hier.
Na de lange rit hadden we hier geen zin in een plekje te zoeken en ons er doorheen te worstelen en we zijn de weg weer op gegaan naar de campground die we in een krantje hadden gevonden. Helaas geen mooie Provincial, national of Regional campground maar een schuin-parkeer-like parkeerplaats achtig iets met alle voorzieningen.

De volgens het krantje beloofde wifi was niet aanwezig en dus een tegenvaller. Dan maar even langs de Starbucks morgen. We staan dus wat dicht op elkaar maar het uitzicht op de vallei en Whistler Mountain is erg mooi te noemen en dan nemen we de wat mindere campground maar voor lief. Na morgen gaan we naar Vancouver Island en daar pakken we de mooie campgrounds weer.

Het is nu 20.15 net donker en ik zit het verhaaltje te tikken. Morgen willen we vroegWhistlerin om goed te kunnen parkeren en vandaar wat rond te lopen. Een deel is alleen lopen en het is wat dat aangaat mooi gesitueerd. Alles is gebouwd of vernieuwd voor de winterspelen 2010 en het lijkt nieuw uit de grond opgetrokken. We willen op tijd bij de Gondel zijn om dePeak 2 PeakGondel te nemen van Whistler Mountain naar Blackcomb mountain of andersom en daar ergens een hike te doen bovenop.
DePeak 2 Peakis een gondel die van de ene berg gaat naar de andere met een niet ondersteunde overspanning van 3024 mtr (langste ter wereld) zo ook de hoogte van 436 mtr boven de vallei bodem. We gaan dus weer mooie vergezichten krijgen en de weers voorspellingen zijn uitstekend voor de komende dagen.

Oplopend tot 29 gr. Wild: Geen Eekhoorns, 1 Beer, 2 Bighorns en 1 Hert
Een Warme groet van Matthé & Marjolein

eef

Klinkt geweldig allemaal, nah ja op die beren na dan !!
Veel plezier nog !!

Ruud

Ziet er allemaal weer prachtig uit de fotos zijn echt prachtig,
maar wie is die meneer in de camper met die bolle wangen
Have Fun and keep your eyes on the road

ingeborg

Vroeg me af hoe jullie het hadden, dacht ineens aan de site. Wat een prachtige reis. En die natuurfoto's... zo uit een reisgids. En Lein, jij, een beer-spotter? En dan niet gillen maar het mooi vinden. Een mens kan veranderen..

Nog veel plezier en nu ga ik jullie volgen. Hebben we hier in het natte en stormachtige Nederland ook nog een beetje vakantiegevoel.

xxx