Rondreis West Canada 2011

Whistler --> Vancouver Island

Dinsdag

Vandaag Whistler verlaten om naar Vancouver Island te gaan.Lekker op tijd weg weer en op deze weg was het best druk, drukker dan we overal gewent zijn.

We hadden een stop bij de Walmart en Harley ingeplanned om een tablet en eenjackte scoren en dat is allebei gelukt.
EenXoomis het geworden en het ziet er gelikt uit. Nu nog even een NL stekker scoren thuis en kunnen we aan de slag.
We dachten een Engelstalig apparaat te hebben maar kunnen gewoon Nederlands selecteren.
Bij de harley hing een jack dat gewoon op mij aan het wachten was, zit als gegoten en mooie belettering erop wat een beetje reflecteert, nog zichtbaar in donker ook dus!

Daarna op naar de pont waar we weer geen pech hadden. Dit keer niet omdat ie net aan kwam varen, maar dat we zo ongeveer de laatste wagen waren die nog mee kon op die van 15.10

Bij een mooie vaart van ongeveer 1 uur 40 kwamen we aan in Nainamo. Op en afrijden loopt allemaal gesmeerd en we konden onze weg weer vervolgen.

We mikten op een Provincial park Rathtrevor Beach Provincial park waar een campground moest zijn.
Op een half uur rijden iets voor parkville was idd de Campground aan zee in het Provincial park.
Eerst even water innemen voor de douche en daarna naar de plek aan een klein droog weiland aan de rand van de campground.
Weer een erg mooie plek waar je niet hutje-mudje staat maar je eigen plek hebt, firepit en picknicktafel.
Eindelijk weer een fikkie want in Whistler was het tijdelijk verboden vanwege het mooie weer en droogte.

Ook weer eens na 4 dagen de BBQ weer aan en met een lekkere steak begon de avond.
Opeens wat getrappel en geritsel achter de wagen en liepen er zomaar een paar jonge herten in de ‘achtertuin'.
Erg gezellig.

Na het eten voor donker worden (rond 20.00) eerst nog even de camping overgestoken naar het strand.
Dit was niet zoals wij het kennen met zand maar met keien en bomen tot aan de zee (Pacific Ocean).

En ja hoor, daar stak het koppie van een zeehond boven het water alvorens hij verdween.
Iemand die langsliep vertelde dat ze daar heen en weer zwommen op jacht naar vis en had het erover dat het er zo'n 6 waren.
Na een half uur daar gezeten te hebben bij tevens een zeer mooie zonsondergang ben ik van mening dat het er maar 3 waren.

Maar goed dat we de herten bij daglicht hadden gezien, daar ze in donker nog steeds in de struiken aan het ritselen waren. Bij een vuur wat dan licht geeft zie je nog minder dan de circel van een paar meter waar je inzit en ik geloof nooit dat marjolein dan bij me bij het vuur was blijven zitten maar eerder met een hartslag van 170 in de camper.
Later hoorden we nog het gefluit van waar we nagenoeg zeker van zijn een groep Walvissen die even boven kwamen voor lucht. Walvissen komen veel voor rond dit eiland (ongeveer net zo groot als Nederland) en morgen gaan we ze ook bekijken met een Bear and Whale tour vanuit Ucluelet aan de oostkant van het eiland. Dit doen we met een Zodiac (snelle boot) vanuit de zee.
Al met al weer een lekkere vakantiedag en ik vind het jammer dat we het grootste gedeelte al gehad hebben.
Het voelt echter alsof we hier al veel langer zijn dan 2.5 week.

Zonnig, 27 gr. Wild: 3 Herten, 3 Zeehonden en het geluid van Walvissen
Een zonnige warme groet van Matthé & Marjolein

eef

Klinkt echt wonderbaarlijk allemaal !
Zitten wij hier onder die doorlopende douche !!!
Het is gewoon oneerlijk verdeeld wahaah !

Meneer Hennen

En geen foto"s van dat harley jack ...jij wordt nooit een hells angel

Theo

Hallo, hier even een reactie vanuit L A. We zijn hier pas een paar uur en toch al een hele leuke kroeg gevonden. Vanochtend zijn we over een deel van Canada gevlogen, maar natuurlijk geen beer gezien.
Veel plezier nog de rest van de vakantie.
Gespot wild: een paar Amerikaanse dames van boven de 200 kilo.

Matthe

@Theo, ook veel plezier

@slappe ff link volgen en je heb een plaatje

Riet

Mooie verhalen en prachtige foto,s,hoe moeten jullie ooit weer wennen in dit natte kikkerlandje.
groeten van mam die erg met jullie meeleeft,en ook blij is als jullie weer hier zijn.xxmam

Matthe

Jammer hier weg te moeten ja, maar het is niet anders. Erg leuk alle reacties te lezen