Rondreis West Canada 2011

Wells Gray

Zaterdag
Gister 21.00 in pikkedonker na een onafgebroken rit van 4 uur aangekomen op Wells Gray PP campground Pyramid Lake. Weer een primitieve campground maar wel weer zeer mooigelegen.

Het is weer eens wat anders op een onverlichte camping je weg vinden met de lampen van de wagen en je zaklamp. Ook hier weer nummer, naam en geld in een zakje en in de bus doen is je check-in.

Onafgebroken is hier ook echt zonder stoppen en met maar 1 afslag op de 320 KM.
Een strak blauwe hemel beloofd een mooie dag en dat is het ook geworden. Terwijl Marjolein aan het rommelen is maak ik een rondje over de camping en maak een praatje met een Amerikaan die het ook al aan de rustige kant vond. We mogen echt niet klagen over het weer met 2 mindere dagen en de rest prima. Dat het koud zou zijn in de buurt van Icefields wisten we tevoren.

Eerst hebben we richting het meer gereden waar wat boot-te-water-laat plaatsen waren. De hike was wat te ver en verder was er niet zoveel te zien. Wel reden we 30 KM over een onverharde weg heen en terug.
Wel hier en daar wat uitzicht punten en picknick plaatsen bezocht met een lekkere tosti op een mooie uitzichtplaats.

Verder nog met de camper een steile bergweg op naar een hoog punt waar je km's ver kon zien.
De natuur is hier wat anders en er zijn minder naald, maar meer loofbomen in de bossen

We staan nu in Clearwater op een campground bij Dutch Lake met lakeview. We hebben een camping met wifi alleen wil dat nog niet echt werken. Zo kunnen we mail en stite etc weer eens een keer regelen zonder dit gehaast te doen. Tijdens de was of een bak koffie bij starbucks is toch wat krap in de tijd.

Fijne kijker dieSteiner. zelf scherpstellend

Morgen wacht een tocht van 430 KM naar Whistler, het bekendste wintersport gebied in Canada.
Daar willen we de peak 2 peak experience doen en ik heb er nu al zin in!
Verder nog wat hike's lopen hier en daar en weer veel mooie natuur en uitzichen zien.

5 oplopend tot 23 GR Wild: eekhoorns

Een zonnige groet van Matthé & Marjol

Jasper AB

Donderdag en vrijdag

Bij hoge uitzondering hier één verhaaltje voor twee dagen en dat verhaaltje schrijf ik pas de morgen daarna terwijl de kachel brandt en Matthé lekkere koffie en tosti voor me maakt. Nu zullen jullie misschien denken dat de klad er in begint te komen. Maar nee hoor, wees niet bang. Eergisteren is echter Peter met zijn twee dochters langsgekomen tot gistermiddag en daar hebben we lekker mee gewandeld, ge-bbq-ed (uiteraard) en veel gekletst. Daarbij hebben we niet de tijd genomen die we anders stoppen in het schrijven en sorteren van de foto's.
Hoe zijn de afgelopen twee dagen dan verlopen? Nou heel gezellig en mooi. Eergisteren (donderdag) zijn Matthé en ik in de morgen aan de noordkant van Jasper een stukje gaan rijden en hebben bij twee mooie meertje s een beetje rondgelopen en (uiteraard) foto's gemaakt. Vervolgens terug naar Jasper waar we Peter met zijn dochters (Myah en Avery) ontmoetten.

Wat was het leuk om hem weer te zien! Peter is bijna negentien jaar geleden geëmigreerd en daarna hebben we eigenlijk het contact verloren. Twee jaar geleden was Peter een keer in Nederland en voor die tijd had hij me gevonden via Hyves. We hebben toen afgesproken en een paar uur zitten bijkletsen. De zeventien jaar die we elkaar niet gezien hadden vielen weg en ook nu was het weer als vanouds. Relaxed en ontspannen kletsen, wandelen en bijpraten. Mooi om te merken dat de klik gewoon goed is en Matthé en Peter konden het ook goed vinden.

Na een stevige lunch waarbij ik een flinke burger van Deer, Elk en Bison (ja, ja ook op mijn bord ben ik een natuurliefhebber LOL!) had genomen zijn we een lichte wandeling gaan doen om Lake Beauvert. Een mooi meer met daarnaast een grote golfbaan. Tot Peters verbazing waren er geen Elks (grote soort herten) te zien in of om de stad van Jasper. Tot nu toe had Peter altijd als hij daar langs komt (voor hen is het een tussenstop richting familie in Vancouver) kuddes Elks het stadje zien belagen. Ander wild anders dan eekhoorns uiteraard, bleef ook ongezien. Samen boodschappen doen voor de bbq waarbij Peter en de meiden spullen haalden voor Smores. Dat zou het Canadese dessert worden...? Nou dat hebben we geweten: GEVAARLIJK lekker!! Smores bestaat uit twee lekkere biscuitjes (met lichte bastogne smaak) en daartussen een peanutbuttercup (chocolade cupje met pindakaas vulling) en een gesmolten (in het kampvuur) marshmallow. Alleen de peanutbuttercup is volgens mij al verslavend laat staan met de lekkere koekjes en de warme marshmallow. Killing!

Op vrijdag liet het weer ons een beetje in de steek. Het zou droger en mooier zijn dan het werkelijk was. In de ochtend hebben we de Maligne canyon gelopen. De meiden hielden zich erg goed en liepen dapper mee. Het is een onwijs mooie en diepe canyon waar vele grillige vormen zijn ontstaan door de erosie van het water. Ook zie je in de stenen fossielen en mossen en algen in alle kleuren. Genoeg om te zien dus. Vervolgens op weg naar Maligne Lake waarbij we ineens een beer op de weg zagen stappen!! Ze (dat het een ze was begrepen we later) stapte ook weer terug en toen... kwamen er twee kleine beertjes de weg op gedarteld. Moeder stapte ook weer de weg op en daar gingen ze... Op naar de overkant! Zo mooi en schattig. Wat een hoog knuffel gehalte hebben ze toch! Zodra ze echter aan de overkant waren en de helling af gingen waren ze helemaal niet meer te zien! Dan besef je wel wat een geluk je hebt dat je dit dan toch maar even hebt mogen zien.

Omdat het gewoon koud en guur was en de meiden ook best moe hebben we bij Maligne Lake hete choco en koffie met lekkers genomen en lekker cruisend terug naar Jasper. Waarbij we vlak voor Jasper auto´s langs de weg zagen staan met daarbij één van de rangers met zwaailichten aan. Dat betekent maar één ding hier (aanrijden doen ze elkaar niet met die traagheid waarmee ze hier rijden...) WILD GESPOT!!

En inderdaad: een Elk. Maar wat voor één! Het was een enorm manne'tjes' dier. Met een gewei zo groot heb ik dat nog nooit gezien. Wat een kracht en macht straalt zo'n beest uit zeg! Zag je bij de gespotte beer twee dagen geleden nog mensen uit de auto stappen, hier liet iedereen dat wel uit zijn hoofd (ook de ranger trouwens). Het is nu paarseizoen voor die beesten waardoor bekend is dat ze agressief zijn en deze straalde dat ook zeker uit. Peter keek erg trots om zich heen en riep: Zie je wel! Ze zijn er wel! Alsof hij het beest er zelf had neergezet!! LOL! Maar daarmee werd het wel naast een erg gezellig en leuke dag ook nog eens een zeer geslaagde wildlife-dag.
Na een vroeg 'diner' waarbij we een tweede Canadees gerecht probeerden (Poultine, patat met jus en gesmolten stukjes kaas erdoor. Lekker maar wel heftig en vullend.) namen we afscheid van Peter, Myah en Avery en gingen we weer met zijn tweetjes verder. Het is dan toch even wennen aan de stilte en rust als je weer samen bent. Op weg naar Wells Gray Park. Dachten we dat het al een geslaagde wildelife-dag was.. kregen we er onderweg nog eens een beer bij. Die zagen we heel relaxed op een helling lopen. En drie herten die langs de kant van de weg aan het grazen waren. Zo ga je dan toch een beetje in dat wildlife van Canada geloven, waarbij we een beetje vraagtekens aan het krijgen waren omdat we wel erg hard moesten zoeken om hier en daar wat harigs te vinden..
We zijn gisteren vanaf Jasper trouwens ruim driehonderd kilometer naar het zuiden gereden. Daarin zagen we de bergen vloeiender en de bomen gemengder (loof en naald door elkaar) worden. Onderweg een regenboog en roodgekleurde zonsondergang en om negen uur hier in het donker aangekomen. Snel het kampvuur gestookt (Matthé wordt er steeds handiger en sneller in zeker nu hij met de bijl van Peter aanmaakhoutjes gemaakt heeft) en smores gemaakt. We worden al bijna Canadees zoals jullie lezen! Hoewel wij nog wel in de morgen de kachel aan doen in tegenstelling tot onze buren die 's ochtends ook gelijk het kampvuur opstoken om bij te gaan staan.

Het ziet er vandaag uit als een zeer stralende dag. Helder blauwe hemel en zon. Nog wel koud, maar dat zal in de loop van de dag dan ook wel bijtrekken. Op het programma staat een kortere wandeling en dan een ritje door het park hier met wat uitkijkpunten en misschien nog wat kortere wandelingen. Hoe dat verloopt horen jullie snel! (Hoewel eerst maar weer eens een wifi zien te vinden. Hier zelfs weer geen telefoonbereik, dus Theo dan maar even op deze manier: heb aan je gedacht en er één op je genomen! Maar kon niet smsen om je dat te laten weten. Proost!!! Op de volgende veertig jaar!!!)

9 graden en bewolkt/ regen
Wild: 1 Elk, 3 Deers, 4 beren

Een frisse groet van Matthé & Marjolein

Icefields parkway 2

Woensdag
Pizzaaa, jaja vandaag eens lekker pizza uit de oven die in de camper zit. Hebben we nog niet eerder gebruikt omdat we meest op unserviced campings zitten. Nu hebben we er voor 2 dagen 1 met stroom en hebben maar eens pizza gegeten. Het is hier wat kouder in Jasper dan de eerdere zuidelijkere gebieden die we hebben gehad. Dus een met prik om morgen de kachel maar eens wat vaker te gaan gebruiken. Vannacht was het echt kouddddd! We hadden er al een slaapzak bij genomen als dekkie want het zou puur frisser zijn zo hoog 2060 mtr en zo dicht bij de gletsjers. Wilcox Creek campground. Unserviced, en alleen dry toilets.
Maakt niet uit want we hebben alles bij ons en kunnen lekker douchen. (wel tijdig tanks legen en vullen)
Echt een van de mooiste campgrounds die we hebben gehad trapsgewijs in het bos. Halverwege de icefields parkway. Maar wel koud. In de avond kunnen we de kachel niet aandoen anders trekt ie het in de ochtend niet op de accu. Maar in de avond hebben we kampvuur! Maar toch maar tegen elkaar aankruipen vers in bed want dat is echt koud dan!
En dan heb je van die dappere dodo's die staan er gewoon met een tentje! Die liggen wel om 9 uur in bed, want dat is volgens mij de enige manier van warm worden dan. Nee. Geef mij dan maar een camper met alle gemakken voorzien. Wel zouden deze van een vaatwasser voorzien moeten worden want afwassen zijn we echt niet meer gewent...

Dat kamperen op deze manier bevalt me wel. Gister kwam ik bij de sanidump een man tegen met een camper met NL kenteken. Die was met z'n vrouw op de zuidelijkste zuidpunt van Z Amerika geweest en ook op de noordelijkste noordpunt van N Amerika. Nu in Canada en ze hadden nog een maand te gaan voor de wagen bij familie werd geparkeerd en zij terug vlogen. Ondertussen 5 mnd weg geweest en 16 landen aangedaan.
Dat lijkt mij ook wel iets om te doen als ik met pensioen ga..

Ik heb Marjolein zo gek gekregen om eens een vroege hike te gaan doen alvorens met de parkway verder te gaan.
Een 5 min terug was de Parker ridge hike. 2.5 km (x2) naar een richel waarvan je de gletsjers mooi kon zien.
Hij begon in een eens wat andere natuur met meer weide en lage naaldbomen wat ik erg mooi vond dat we er langsreden. Zo gezegd zo gedaan en zaten we om 7 uur aan het ontbijt en schrokken een beetje dat we naar buiten keken: een klein laagje sneeuw!!! Dat heb je hier en op hoogte.
Wij in de auto en net dat we bepakt (rugzak, water, verrekijker, fototoestel, berenspray) aan de hike wilde beginnen begon het weer te sneeuwen. Toen ff twijfel want we hadden tenslotte regenkleding bij ons. Koud en sneeuw, auto en kachel... Relatie technisch gezien hebben we de hike toen niet vervolgt en zijn we de parkway weer gaan vervolgen. Sneeuw werd eerste 10 min zelfs erger tot een heuse kleine sneeuwbui.

Verder was de dag aan de grijze kant en de temperaturen niet hoog.
Wel een paar mooie watervallen gezien en meer mooi bos, wegen, natuur, meren en rivieren.
Wat een mooi land hier, maar wel in dit deel 9 mnd per jaar met sneeuw bedekt.
Ook nu (21.00) koelt het weer sterk af en kruipen we dichter naar het vuur toe.

Nu zitten we dus voor 2 dagen in jasper AB. Morgenochtend gaan we wat rondrijden, viewpoints pakken en misschien een korte hike. Morgenmiddag komt een oude schoolvriend van Marjolein over met z'n 2 dochters uit Grande Prairie.
Daar gaan we wat mee rondkijken/wandelen en vrijdag naar Maligne Canyon en Lake.
Het weer ziet er wat beter uit, dus dat beloven gezellige dagen te worden.

0 tot 10 gr Wild: Veel eekhoorns

Een frisse groet van Matthé & Marjolein

Hoi,

we redden niet alle keren alle reacties te beantwoorden, meest heb ik net wat tijd de verhalen te uploaden die we onderweg bijhouden.

wel is het leuk te zien dat er leuk gereageerd word?

Grt,

matthé

Icefields parkway

Dinsdag
Hallo Allemaal!

Hier een berichtje vanuit de hele koude Rocky Mountains (op 2064 meter hoogte). We maken ons op voor een nacht met vorst en zitten bij een knetterend vuurtje, bij het laatste avondlicht (tegen negenen plaatselijke tijd). Ik zal proberen om jullie een indruk van onze dag mee te geven.
Vanmorgen bleek dat onze huishoud accu helemaal leeg was. Dus maar even de motor aan om de nodig dingen te kunnen doen en ons voorgenomen om voortaan niet meer de hele avond een klein lichtje te laten branden. Na het ontbijt even een snelle natte lap door ons huisje, want de vloer begon toch wat te verkleuren na een week in en uit banjeren.
Vervolgens gaan rijden over de welbekende 'Icefields Parkway'. Mooie lange tweebaansweg waaraan vele uitkijkpunten en trails liggen. Doordat we een nacht minder in Revelstoke hebben gedaan hebben we nu een dag extra om deze weg te volgen. Dit komt erg goed uit aangezien er meer dan genoeg te zien is. Het landschap is afwisselend en allemaal prachtig. Soms glooiend met weelderige naaldbomen, vervolgens rotsig met bloeiende plantjes, dan rijd je weer een breed dal in met mooie vennetjes/ meertjes/ stroompjes. Kortom, je kijkt je ogen uit. Na iedere glooiing of bocht heb je weer een volledig nieuw uitzicht. Genieten!!
En ook nog
een blijde mededeling:.... (opbouw van spanning is merkbaar.... Zou het ...?) WE HEBBEN ONZE TWEEDE BEER GEZIEN!

Op de volgens mij perfecte manier. Er stond een auto stil in de berm, maar omdat het nog maar één auto was verwachten we niet echt iets te zien. Toch liep daar bovenaan het talud, net onder de bosrand een beertje. Druk met bessen eten van de struiken. Wij gekeerd zodra we konden en een hele serie foto's gemaakt. Wat een schatje als je zo'n beestje zo bezig ziet. Volgens mij had ie lange tijd niet eens door dat er een flinke opstopping aan het ontstaan was vlak onder hem. Pas toen hij de tweede struik ook kaal had en eens om zich heen keek leek hij de mensen te zien. Die vervolgens allemaal richting auto bewogen. Maar het beertje straalde iets uit van, nou ja, dan maar weg hier en liep het bos in.
Daarna via nog een aantal stops doorgereden naar de Colombia Icefield.

Daar hebben we ons de gletsjer op laten rijden met een bus.

Was mooi om eens midden op zo'n ijsvlakte te staan. Zeker als je de sporen om je heen bekijkt over de omvang die dat ding vroeger gehad moet hebben. Blijkt dat ze hier maar ongeveer twee maanden per jaar geen sneeuw hebben (al liggen er ook nu nog hele vlakken op de hellingen omdat ze blijkbaar een slechte koude zomer gehad hebben).
Door die barre omstandigheden zijn trouwens ook de bomen hier van een bonsai-achtige omvang. Er was een stuk bos op de helling waarvan de bomen acht- à negenhonderd jaar oud waren. Nou die bomen zouden bij de Praxis nog prima als kerstboom verkocht kunnen worden. Ook hebben de bomen maar aan één kant takken omdat de wind altijd ijzigkoud vanaf de gletsjer komt en daardoor één kant van de boom bevriest. Gemiddeld kan de natuur hier rekenen op 60 tot 90 groeizame dagen per jaar. Vandaar dat nu natuurlijk ook alles in bloei staat! De bloemen nemen het er van.
Bep en Guus Geluk als wij zijn hebben wij volgens mij echt de topperiode van deze zomer te pakken. Vandaag zou het echt een flinke regendag worden. We hebben goed en wel één bui gehad van ongeveer een uur. Hierdoor één uitkijkpunt laten varen. En voor de rest gewoon weer mazzel. Dat het hier koud is hoort er gewoon bij. Oh ja, rest mij nog om even iets enthousiasts te vertellen over de campground hier, want die is onverwacht mooi. Door de ligging tegen de bergen aan bestaat hij uit verschillende niveaus waardoor je het gevoel hebt midden in een bos te staan en nauwelijks iets van je buren te merken. Kortom: wéér een hele mooie vakantiedag in dit enorme land.
Morgen de tweede helft van de weg en op naar Jasper.

20 tot 0 graden, half bewolkt. Wild:
Kudde berggeiten (langs de weg gespot)
1 (zwarte) beer
En natuurlijk altijd weer eekhoorns
Een groet vanuit het inmiddels donker van Matthé & Marjolein

Lake Louise

Maandag
Leeg is de batterij.
Vandaag hebben we diverse paden rond lake louise gelopen.
Weer een mooi meer met mooie bergpaden. We hebben een 12.5 KM gelopen op bergpaden met een stijging van 800 mrt!

Wat wel weer te voelen is in de benen. We hebben hier een dikke 5 uur over gedaan en weer mooie foto's genomen.
Vanaf een uitzichtpunt was de hele vallei en het meer te overzien en er kwam net een trein langs waardoor het met de verrekijker goed te zien was en makkelijk te tellen dit keer.
2 Loc's en 130! Wagons erachter waarop de meeste 2 verlengde zeecontainers hadden (1 zeecontainer hier is ongeveer 130% zeecontainer zoals wij die kennen).
Een aardige vracht dus. Opschieten deed ie niet maar het is wel een goede manier van vervoer.
Ook hier was het best druk, maar op de wat meer stijgende paden is het alweer een stuk rustiger.

We zijn naar Little Beehive gelopen, en daarna naar een of ander thee huisje bij Lake Agnes. Daar stonden ze te drommen voor een koppie thee?!? In de rij staan doen we dus niet.
Hier is overal een mooie picknick plek en zo hebben we gedaan.

Voor nu ga ik zo de bbq aansteken en zullen we vannacht prima slapen.

22Gr Wild: Paar Eekhoorns

Groetjes vanuit de half bewolkte Rocky Mountains; Matthé & Marjolein

Banff, Lake Louise

Zondag
Vandaag kwamen we maar moeilijk op gang. Misschien onbewust zondag? We hebben nl niet echt veel benul van tijd of dagen hier en maar goed dus dat we een plan hebben.
Echter lopen we wel iets voor, maar we gaan daardoor een dag langer nemen om de Icefields Parkway te doen, een 230KM lange scenic weg door de rocky's met veel viewing points. Kunnen we lekker rustig aan doen en wat trails pakken onderweg
We zijn begonnen met een een ontbijt om 9 uur en daarna ff dorp in om boodschappen te doen.
Drank halen (verkopen ze niet in de supermarkt maar aparte drank winkel) en een bak koffie bij starbucks om de site te updaten (Wifi) en volgende campings te boeken daar het toch drukker is dan verwacht.
De site staat dit om een of andere reden niet toe..
Rond de middag de Bow Valley parkway op gegaan. Ook een scenic route met verschillende lookouts en hike startpunten.
Na een paar bekeken te hebben hebben we de wandeling aangevangen naar Johnston Canyon lower fall.

Erg druk was het hier en we liepen nog net geen file ernaartoen. Mooi was het wel met een boardwalk die halverwege (in hoogte) door de canyon liep op weg naar de watervallen. Wij kozen voor de korte wandeling naar de lagere. Wel weer een mooie wandeling en met een 45 min waren we weer terug bij de camper.
Daarna richting lake louise waar we eerder langs zijn gereden van Yoho naar banff. Gezien de drukte eerst naar de campground een plaats regelen voor 2 dagen. We wilden weer een unserviced daar die plaatsen toch mooier zijn.
We hadden er 3 voor ons en 7 achter ons bij de drive-thru receptie. Wel een mooie plaats tussen de tenten die afgezet is met een electrisch hek daar er hier wat meer beren rondstruinen dan elders in het park. Dit met name voor de tenten.
Direct na de receptie draaiden we een U om weer verder te gaan richting lake Moraine waarbij die die achter ons stonden niet echt blij meer keken. Waarschijnlijk dachten ze dat we VOL te horen hadden gekregen.
Hier liggen de plekken niet zoals wij denken tegen het meer aan of iets dergelijks,
Lake Louise licht een paar KM van de winkels en Visitors centre af en ook de campings.
In Banff moesten we 10 min rijden om in de town te komen.
Nu gingen we 20 min richting lake Moraine langs een zeer mooie weg naar een zeer mooi meer met een turquoise achtige kleur.

De meren zien eruit om direct in te springen maar dat laat je wel uit je hooft vanwege de temp!
Dit meer word zelfs direct gevoed door sneeuw wat hoger nog ligt. Mooi is het wel en de uitzichten zijn schitterend.
Het was tevens weer heerlijk weer met een wolkeloze hemel. We treffen het wel tot nu toe.
Wel heb je overal de muggen die aan de agressieve kant zijn, maar gelukkig hebben we deet spray en dat helpt prima. Ook zitten we overal in het dal en daar lopen ook de spoorrails en zien en horen we de ellenlange treinen gaan met 2 loc's voorop en 1 achterop met het kenmerkende getoeter. Het heeft wel iets.
Morgen staat een hike rond Lake louise en naar Lake Agnes op het programma. Naar lake Agnes heeft een stijging van pakweg 600 mtr en het beloofd dus een actieve dag te worden!

26 Gr, Wild: Eekhoorns

Groetjes vanuit de erg zonnige Rocky Mountains; Matthé & Marjolein

Banff Gondola, C trail & Town

Zaterdag
Weer bij een lekker knapperend vuurtje een verhaaltje tikken, ik heb beroerdere avonden gehad.
Vandaag was best een drukke dag.
Omdat de verwachting was dat het druk zou zijn hier ivm weekend en dagjes mensen stonden we om 8.35 bij de gondola die om 8.30 open gaat. Mooie timing dus. Vandaar gingen we omhoog de berg op vanwaar je een wijds uitzicht hebt op de omgeving. Erg mooi gezicht en vergezichten.

Even rondgelopen op de boardwalk en daarna weer naar benee waar het ondertussen puur drukker was met rijen voor de lift. Goede zet geweest dus.

Daar even bij de Starbucks een bak koffie , mail checken en de site updaten, want we hebben hier niet zoveel onbeveiligde wifi's.Daarna wilden we een hikje doen beneden langs een paar meren maar daar was een wegafsluiting.
Toen maar iets naar het zuiden een hike gedaan van 4.2 (totaal 8.4) Km een berg op met een stijging van 450 mtr.

Een mooie afstand voor vandaag. In anderhalf uur waren we boven met een af en toe zingende marjolein want die wilde geen beren verassen. Daar even gezeten en van het uitzicht genieten en vervolgens weer naar benee.
Omdat het dorp gezellig leek wilden we daar gaan eten en hebben eerst nog wat rond lopen neuzen in de uiteraard aanwezige winkels. Veel kampeerders met campers, caravans en kano's op hun wagen. Buiten dat is het ook een echt wintersport dorp. Ondans de drukte een erg rustig rijdend verkeer wat zeer relaxed is.

Bij toeval kwamen we langs een mexicaan waar we lekker Sol konden drinken en heerlijk hebben gegeten.

Op weg naar de camping nog een paar uitzichtpunten tegen de schemer op hoop van wat wild, maar tevergeefs.
Wel weer een heerlijke dag gehad bij zo'n 26 gr en half bewolkt. Prima vakantie weer dus.

Een ieder die te kermis gaat: Veel plezier!!!